<style>.compare-2{fill:inherit;stroke:inherit;stroke-miterlimit:10}+
Dé driewielfietsspecialist
Altijd 2 jaar garantie
Klanten geven ons een 9,1
Bel 0800–0468
Bel 0800–0468
Bel
Menu
Menu
Menu
Terug naar het hoofdmenu
Menu
Driewielfietsen
Brochure aanvragen
Terug naar het hoofdmenu
Menu
Badkamers
Brochure aanvragen
Terug naar het hoofdmenu
Menu
Scootmobielen
Brochure aanvragen
Terug naar het hoofdmenu
Menu
Over ons
Brochure aanvragen
Terug naar blogoverzicht
Blog > Zo blijft je weerstand op peil in het najaar

Zo blijft je weerstand op peil in het najaar

Tips en weetjes

De R zit alweer even in de maand. Dat betekent dat de tijd van griep en verkoudheid weer op de loer ligt. Zorg goed voor jezelf en verbeter je weerstand om te kunnen genieten van dit prachtige jaargetijde. Senzup geeft graag een aantal tips om je daarbij te helpen.

Bericht vervolgt zich na de afbeelding

Houd je lichaam schoon en soepel

Of je nu veel binnen of buiten bent: beweging is altijd belangrijk! Denk bijvoorbeeld aan een regelmatige wandeling naar de supermarkt. Of een fijne fietstocht als het zonnetje schijnt. Daarnaast helpt een lekker warm bad of een warme douche om je spieren ook in de winter soepel te houden.

Ben je wat minder mobiel? Sta dan wat vaker op gedurende de dag. Bijvoorbeeld om de krant te halen of een kopje koffie te pakken.

Drink de juiste drankjes

Koffie brengt ons op de volgende tip. Voldoende drinken is erg belangrijk! Je lichaam heeft vocht nodig om afvalstoffen af te voeren. Drink je genoeg? Dan spoelt je lijf goed door.
Denk ook na over welke drankjes je drinkt: zorg dat je per dag 1.5 tot 2 liter water of thee drinkt. En drink voor elk kopje koffie een glaasje water.

Vind je het lastig om dit bij te houden? Zet dan elke dag een anderhalve liter fles met water klaar waar je glaasjes water uit schenkt. Is de fles leeg aan het einde van de dag? Dan heb je voldoende gedronken!

Gezond eten voor een goede weerstand

Voeding is een belangrijk onderdeel van een goede weerstand! Je denkt misschien al snel aan voldoende vezels zoals groente en fruit. Maar let je ook op dat je niet teveel vetten en zout binnenkrijgt? Daarmee help je je lichaam ook om fit te blijven.

Verder is het belangrijk om genoeg mineralen en vitamines binnen te krijgen. Eet je gevarieerd? Dan krijg je vaak al voldoende binnen en houd je jouw weerstand goed op peil.

Geniet van het seizoen

Met deze tips moet het zeker lukken om te genieten van het najaar. Blijf jezelf, blijf vitaal. Ook in de herfst en winter!

Op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten?

 

Misschien ook interessant voor jou